söndag 16 november 2014

Varning för pepparkaksdeg

Ja ni läste rätt. Pepparkaksdegar är inte alltid goda. Härmed utfärdas en klass 2-varning på Nyåkers pepparkaksdeg. Den var förfärlig. Den var torr och seg samtidigt. Det var uppenbart att de hade snålat in på smöret för det smakade bara margarin. Det är en skymf! Jag har hyllat era apelsinpepparkakor förut men era degar är vedervärdiga.

Här står jag och är förväntansfull! Förpackningen är snygg men ni vet ju att innehållet inte håller pepparkaksmåttet

Det var tungt att kavla ut den sega degen. Jag knäckte nästan ryggen!!

För att degen inte skulle fastna på bordet använde jag mjöl men då blev degen ännu torrare! Jättedåligt!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt bra med såna här granskningar! Inte för att jag brukar köpa pepparkaksdeg men nu kommer jag aldrig att ens titta åt Nyåkers. Tacka vet jag Annas recept på Eksta pepparkakor, de blir mumsiga. Lyxigt att göra hus på den degen. Obs, lagom är bäst, i mitt fall ca fem vanliga runda under julhelgen. Andra kanske tål mer ...

Anonym sa...

Lämna aldrig en böna utan uppsikt på bakbordet!

Anonym sa...

Jag förstår att du är upprörd, Bönan! Det är sorgligt att se hur förväntansfull du är och hur hårt du sliter utan att få så mycket för det. Det var en himla tur att du kunde fixa en snygg container i alla fall, kreativt!

Anonym sa...

2017??
Jag åt precis översta lagret i en burk jag köpte igår…..2023… köper aldrig det igen.
Torr och med en vidrig bismak som fernissa eller liknande.

Anonym sa...

2014????
Otroligt ju😡😡

Anonym sa...

Ja jag köpte förra helgen. Värsta är bismaken… jag var chockad!