torsdag 6 november 2014

Ballerina pepparkaka

Det finns några som kallar sig för Göteborgs kex och dom bakar pepparkaksballerinor. Det är pepparkakor med choklad mellan. De är jättegoda! Knapriga. De är bra när man känner att man vill ha något extra, när det inte räcker med vanliga runda. Det enda felet är att de bara säljs under vintern. Jag menar, varför måste pepparkaksexplosionen bara vara över jul? Kakorna är så goda att jag måste köpa på mig ett lager som räcker hela året.

Ballerina pepparkaka får 5/5 pepparkaksstjärnor!!!

I alla fall kom den första snön idag. Jag klädde mig i mina härliga vinterkläder och blev fotograferad av en modefotograf.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bönan is back! Vi dyrkar dig. Vi behöver hjälp med pepparkakshuset i år också.

Miss Dior sa...

Det finns en modetant som heter Gudrun Sjödén. Hon borde värva dig som modell! Du klär verkligen toppenbra i årets vinterfärger!

Nyfiken sa...

Bönan, är din mage full av pepparkakor?

Vädernörd sa...

Ligger snön kvar? Kan man göra pepparkakssnögubbar?

bönan sa...

Om min mage inte ständigt är full av pepparkakor får jag ont!
Snön smälte bort dagen efter!