tisdag 25 januari 2011

Guldbaggegalan

Här får ni se bilder från Guldbaggegalan jag var på igår! Jippi!!


Baggarna är väl gjorda i riktigt guld?


Galan kan börja. Jag satt längst fram med andra nominerade filmtanter och gubbar



Maria Lundqvist var en av prisutdelarna. Och priset för bästa film går till....


.... mig! Maria Lundqvist kramar mig


Jag höll ett tal om hur bra mina filmer är (bilderna på skärmen bakom är från filmerna)


Krister Henriksson blev rörd av mitt tal


Sen var det dags för Marie Richardsson att dela ut baggen för bästa manliga huvudroll. Jag ser lugn ut men dom andra ser oroliga ut. Dom vet att dom inte har nån chans mot mig!


Och självklart vann jag och hoppar upp på scenen!


Alla reser sig upp och applåderar mig!


"Jag vill tacka mig själv för att jag är en så duktig skådespelare, och jag tycker juryn var snåla som bara gav mig 2 guldbaggar."

3 kommentarer:

Annika Ivarsson sa...

haha. mycket vill ha mer bönan.

Nina sa...

jaså, det var det här du tvingade Ylva att jobba med hela tisdagen. Ja det är klart, hon får kanske skylla sig själv som tog jobbet som Bön-reporter. Då är det ju alltid mycket arbete, mycket att rapportera om.

Nina sa...

Ja, det var vackert när herr Hendriksson grät av rörelse åt ditt tacktal.