fredag 13 januari 2017

Julgransplundringen

Nu är det ett nytt år. Precis efter tolvslaget på nyårsafton tappade min plastmoster en bunt pepparkakor på golvet så därför började jag året med att tjura ett tag.

Och inte blev det så mycket bättre idag för det var tjugondag knut och det betyder att julen ska dansas ut. Vadå dansas ut?! Det är det sorgligaste jag vet att man ska städa bort julen. Och titta här! Någon har ätit upp nästan hela mitt pepparkakshus redan!


Det finaste julgranspyntet var pepparkakor med mitt namn i kristyr. Det fanns många som det stod Bönan på, men Peppris hade bara en med sitt namn på. Tyvärr var pepparkakorna tvungna att skänkas idag till några skraltiga vinterfåglar som inte har nån annan mat. Men jag har redan beställt nya bönpepparkakor till nästa jul.

Mina julkläder jag haft på mig ända sen julafton plundrades också. Så jag blev naken. Och så tröstade jag mig med semlor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Slicka dig om nosen!