söndag 25 december 2016

Gosedjurskrubba

 Varje år går jag på julspel och varje år spelas Josef och Maria av de malliga djuren Apson och Tosingen. Jag är aldrig med för jag vill vara flexibel på jul och kunna gå som jag vill (till pepparkakshuset och paketen)

Jesus spelas av olika skådespelare varje år. Men det här var nog ingen bra rollsättning! En bläckfisk som Jesus! Ring gud och skvallra!!!

Det här är de tre kungarna.
 
Och herdarna. Vad jag hört var det inte lätt för Kinga Konga att få en roll i år. Någon tyckte att hon var för stor. Diskriminering! Hon blev ledsen och då fick hon vara herde i alla fall.
 
 Peppris gjorde mig stolt han var "Father Christmas!!"
Det lilla fåret med rök omkring är den helige ande.
Pjäsen får 6/10 pepparkaksstjärnor av mig!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En fin tradition som förnyas med ständiga överraskningar i Jesus-rollen.

Anonym sa...

Jag anar att julspelet är värt mer än 6/10! Se bara på herdarna! Ett sublimt val av skådespelare, och ett stort plus till regissören som gjorde minst ett kroppspositivt val! Kinga-Konga är helt enkelt ljuvlig!

Anonym sa...

Kram fina Bönan (från en hemlig beundrare)