torsdag 25 juli 2013

Semifinal i fotbolls-EM

Igår kväll spelade Sverige semifinal i fotbolls-EM mot Tyskland. Jag hoppade in!

Den här tanten heter Pia Sundhage och tränar laget i fotboll. Men jag kan allt redan

Vi sjöng en sång om nån fjällig typ innan matchen började

Mitt spelarnummer var 10 och jag spelade såklart i mitten längst fram

Matchen började och jag gjorde en världsrekordsnygg nickning!

Och en fantastiskt bra passning alltså

Men vi förlorade i alla fall! För Tyskland fuskade jättemycket!

Det var inte schysst, men publiken såg att de fuskade och hurrade på mig

Laget var inte glada (de var nog avundsjuka på att publiken bara hejade på mig)

Efter matchen intervjuades jag i tv. Jag blev utsedd till matchens stjärnspelare. Det var konstigt att Tyskland vann, Bönan var ju med i vårt lag, tyskarna hade stor tur sa Pia Sundhage

Men sen kom sanningen fram. Övervakningskameror hade filmat när Tysklands målvakt mutade domarna med pengar. Det var därför dom vann! Skandal! När tyskarna spelar final på söndag ska jag kasta ruttna tomater på dom!

2 kommentarer:

Diego M sa...

Bönan, är det du som är den tolfte spelaren? Annars brukar man ju säga att den svenska publiken är det.

Hoppas du blir uttagen när laget ska spela VM-kval i höst! Tycker du borde vara självskriven!

Pierre de Coubertin sa...

Bönan, jag tror inte tyskorna fuskade, men tur hade de. Sverige tänker vinna nästa gång!