söndag 13 mars 2011

Vatikanen

Jag har faktiskt varit i ett land till! Vatikanen är ett eget land. Och där finns en stor kyrka.


Här är jag på Petersplatsen utanför Peterskyrkan. Fantasifulla namn va!


Inredningen i kyrkan var ganska grällig


Den här Jesus och Maria-statyn är gjord av en rätt så känd konstnär som hette Michelangelo.


Hjälp! En läskig gubbe!!! Den är ute efter mig!!



Det värsta av allt i Peterskyrkan är två gamla påvar med tomtekläder som ligger i varsin glaskista och sprider skräck! Hjälp!

Så jag ska bygga en egen kyrka för min religion Bönismen med mindre läskiga saker i och många små bönkeruber som flyger omkring.

6 kommentarer:

Nina sa...

Jag vill se påvarna!

bönan sa...

Man kan faktiskt få mardrömmar av påvebilderna!!

Nina sa...

Jag vill se dem nu!

Nina sa...

Mes

bönan sa...

DUMMA NINA!!

Nina sa...

Vilken ilska! Använd den i ditt modellande. Det är bra att du har personlighet.