torsdag 10 mars 2011

Fontana di Trevi

I Rom finns en jättestor fontän med jättestora figurer i sten eller nåt. Dom är rysliga på nåt vis. Jag var där i söndags och tittade på den, den är jättekänd! Folk kastar mynt och pengar i den. Varför är folk så konstiga? Jag hörde om en gubbe som dammsög botten med en magnet!! Han stal alla mynt! Fast det är inte förbjudet! Han tjäna kanske en pengapåse om dan! Men jag är redan så rik och behöver inte fiska upp dom. Här ska ni få se en film jag spelade in.

Om ni hör lite dåligt skriker jag "Marcello! Marcello!" för det gjorde en tant i en uråldrig film som heter La dolce vita men jag kallar den här filmen för La dolce Böna!

3 kommentarer:

Nina sa...

Den ljuva Bönan! Snygg fontän måste jag säga. Åh, jag vill ha mer och mer repotage från Italia!

Rulle sa...

Hi hi hi hi hi hi hi!

Nina sa...

Marcello! Marcello!