tisdag 15 juli 2014

Apelsinpepparkakor

Jag har testat en ny sorts pepparkakor, nämligen apelsinpepparkakor. De är tack och lov runda till utseendet men har en tydlig smak av apelsin. Som omväxling till vanliga runda är de jättegoda och man kan lyxa till det lite och lägga dom i solen, då bli de lite sega och knapriga samtidigt.

De var faktiskt så goda att mitt gosedjur Peppris knyckte dom! Men jag hittade Peppris i vassen direkt med min spårnos. Jag har en mycket känslig nos för pepparkakslukt.

Efter det lugnade jag ner mig med ett par apelsinisar

Peppris fick ligga och skämmas (eller han var full i magen av apelsinpepparkakor. Konstigt egentligen, jag visste inte att han var kannibal)

3 kommentarer:

Smakmedveten sa...

Är apelsinisarna bättre än Kung Oscars?

Freud sa...

Drömmer du någonsin om att äta din vän Peppris, pepparkaka som han är?

bönan sa...

När jag fick peppris i julklapp var det första jag gjorde att smaka på honom men han smakade inte så gott, han är ju ett gosedjur.

Det går inte att jämföra apelsinisarna med kung oscar det är så olika. Apelsinisarna är mer ovanliga kung oscars är mer vardagliga