torsdag 17 april 2014

En sorglig liten pepparkakshushistoria

Det blev beslutat att peppparkakshuset som stått kvar sen i julas skulle rivas idag. Jag blev så klart chockad!! Men hellre tar jag hand om det själv än ser någon annan demolera det tänkte jag. Det var med stor smärta i hjärtat jag och mitt gosedjur Peppris tvingades riva pepparkakshuset. Peppris ser lika glad ut ändå men hans inre plågas!!!!

Vår plan att ockupera huset misslyckades, det blev för trångt och Peppris är ingen bra inneboende

Så här blev slutet för det lilla huset!!! Fågelmat! (innan vi rev det tog jag en testtugga och det smakade antikt. Nu vill jag ha nybakade pepparkakor)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bönan, vad är det för fel på Peppris nu då helt plötsligt. Jag trodde ni var kompisar.

Djurvän och fågelskådare sa...

Vad tyckte fåglarna? Lät dom bli att äta de antika byggnadsresterna?

bönan sa...

Peppris kan vara lite påfrestande ibland, han har andra vanor än jag osv.

Fåglarna käkade upp allt! De brydde sig inte att huset var dammigt