lördag 4 augusti 2012

En tur till Lissabon

Den här dagen åt jag en ordentlig frukost

För jag skulle in till stan. Jag väntade på tåget på en konstig gul sittplats.

Jag fick sitta i en vanlig vagn! Trots att jag hade finkläder! Dom hade inte första klass!

Här är jag i en lite läskig kyrka. Jag bad om pepparkakor.

 Gick till en park med en damm.

Där bodde fria sköldpaddor!

 Pepparkaksguden hörde inte min bön och gav mig spaghetti till lunch.

 Jag spanade efter portugisiska pepparkakor överallt!

 Här är jag på konstmuseet och tittar på bibeltavlor.

 Det fanns väldigt många bibeltavlor.

Vakterna såg inte när jag ställde mig bredvid en staty!

Jag skrev i gästboken (min namnteckning är värt mer än alla tavlor dom har tillsammans)

 På kvällen gick jag på finrestaurang. Det blev fisk. Är det ens fint?!

Inga kommentarer: