tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullsdagar hit och dit

Idag är det en fånig dag. Det är alla kanelbullars dag. Varför ska kanelbullen ha en egen dag?! Det enda som är bra med dom är att dom är bruna. Men dom är inte ens helbruna. Det är orättvist att bara dom som gillar kanelbullar ska få vara glada denna dag. Jag fick en halvt uppäten bit av en kanellängd. Jag blev inte glad!! Avskaffa denna dag! Inför pepparkakans dag! Sluta ät bullar! Bagerierna bakar för många bullar och struntar i pepparkakorna. Det är orättvist.

Pepparkakor är mycket godare. De är släta och knapriga. Tur att jag har ett lager av pepparkakor som jag kan trösta mig med när alla andra bara firar med trista bullar.

6 kommentarer:

Småkaksakademien sa...

Kanelbullar är inte nyttiga, borde förbjudas! Alldeles för mjuka och svällande. Nej hårda och knapriga ska bakverk vara. Bönan, du får föra vår talan!

Anonym sa...

Kanelbullar är bara goda när de är alldeles färska, varma och mjuka. Till och med degen är godare än torra kanelbullar. Varför denna hysteri?
Vi andra väntar på semlorna, årets absoluta höjdpunkt. Men det ska vara mycket grädde, kom ihåg det!

Karingrisen sa...

Jag måste ge en eloge till din fotograf. Bilderna på dig är alltid så snyggt komponerade, och just i det här inlägget älskar jag bilden på dig och den tråkiga kanellängdsbiten. Och kombinationen med pepparkaksbilden sedan är härlig. Men så är du ju grymt photogenique också, det hjälper såklart till.

Nina sa...

Vilken besviken min inför den halvt uppätna kanelbullen! Men med all rätt. Vem vill ha en bulle som någon slemmat på? Vilket leder mig till ett annat dilemma: Jag gillar pepparkakor. Men det finns nästan inga pepparkakor här i världen som inte en viss person (böna) (inga namn nämda) har slemmat på. De har ofta små märker efter rovdjurständer. Hjälp mig med detta problem. Tack på förhand.

bönan sa...

Alla slåss om att få fota mig. Men det är jag som väljer och jag arbetar bara med de allra bästa fotograferna. Men det är mest min förtjänst att bilderna blir bra. Det är ju jag som syns på bilderna och jag är den snyggaste och stiligast modellen som finns.

Kanelbullsfotografen sa...

Tack så mycket!