söndag 3 juli 2011

Bönans semester på Öland

Jag har varit bortrest hela veckan på semester! Jag bodde i den här stugan på Öland.

Min resegarderob


Här är jag på stranden med bönkini på mig och jag bär en snygg väska (med pepparkakor i) och solhatt


Jippi!

Bönan i havet


Jag träffade på Apson, Affe och Tosingen. De var också på Öland och hade semester


Böndykning


Kolla in mitt nya solparasoll!

En dag stannade jag och tittade på en gammal väderkvarn.
 

Varför snurrar det inte! Dumma väderkvarn!


Många ville hälsa på mig när jag åkte omkring

Och en del ville till och med smaka på mig!


Det tycker jag är oartigt!


En kväll gick jag till en hästhage


En svart häst kom fram och nosade efter pepparkakor i min korg!

Jag gillar mest bruna hästar (snygg färg)

Det här fölet var också ute efter mina pepparkakor!



På Öland finns också godis. Sista dagen bad jag min betjänt köpa en strut karameller lika lång som jag är att ha som färdkost.


Hej då Öland!

2 kommentarer:

Annika Ivarsson sa...

Haha vilka roliga och snygga bilder bönan! ser ut som du haft det härligt på din semester!

Nina sa...

Det är oartigt att smaka på bönor man inte känner!