lördag 28 augusti 2010

Sommar med Ernst och Bönan

Ernst ville att jag skulle vara med i hans program på tv, han sa att han hade hört talas om mig så mycket.


Det första som hände var att Ernst blev missnöjd när jag hoppade i hans nybäddade säng.


Ernst berättade om vinodling. Det var trist. Jag pallade några vindruvor


Ernst lagade ostbollar på rabarberblad.
Jag blev ledsen för att vi inte bakade pepparkakor. Ernst tände en brasa för att muntra upp mig.

Då förlät jag Ernst. Vi skålade i Ernsts hemgjorda saft. Och som gåva gav Ernst mig en likadan skjorta som han har. "Nu är vi skjortbröder" sa han och skrattade.
-
Recept på Bönans goda och enkla dessert
-
Ingredienser
-
pepparkakor (vanliga runda)
-
Lägg pepparkakorna på en tallrik (så många som möjligt). Servera och ät!
-
Ernst tipsar!
-
För att piffa till desserten något kan man ringla över lite honung på pepparkakorna. Både Bönan och jag är ju honungskillar.

2 kommentarer:

honungskillen sa...

haha. vilken fin skjorta

Husmor sa...

Kan man få receptet på saften?