fredag 12 mars 2010

Mahatma Böna
















Bönan filosoferar vid karpdammen

1 kommentar:

Rulle sa...

Men Bönan, så du spökar ut dig! Du måste berätta vad du tänker på, det måste vara något djupt och vackert! Och vilka fina firrar!

Själv har jag aldrig varit vid någon damm vad jag kan minnas. Och det är ändå 50 år bakåt i tiden. Min flicka (matte kanske man också kan kalla henne) tog mig med nästan överallt. Men när hon började skolan fick jag lov att stanna hemma.

Sen när flickan blev vuxen fick jag sitta i hennes föräldrars soffa i många år. Nu sitter jag på flickans byrå. Hon är förresten mormor nu.

Ojsan, nu blev jag visst sentimental. Jag har blivit en gammal gaggig björn som tänker på hur det var förr i världen. Jag är glad att jag kan läsa i din blogg om hur du som ung nalle ser på tillvaron. So long!